1. GİRİŞ
Devletin ekonomiye müdahalesinin azaltılması gerek iktisatçılar gerekse politikacılar arasında yaygın kabul görmüş bir uygulama iken, eğitim hizmetleri hala tüm dünyada büyük ölçüde devlet tarafından finanse edilmekte, üretilmekte ve denetlenmektedir. Devletin demir çelik üretimi yapmasına, bu üretimi sübvanse etmesine ve denetlemesine büyük bir çoğunluk karşı çıkarken, söz konusu eğitim olunca bu defa aynı çoğunluk tam tersi görüşleri savunmaktadır. Eğitimin diğer birçok maldan farklı olarak sadece eğitimi alana değil toplumun diğer üyelerine de fayda sağlaması, bazı ekonomik ve sosyal politikaların uygulanmasına yardımcı olması, eğitimde devlet müdahalesini savunanların dayanaklarını oluşturmaktadır. Ancak son yıllarda devlet müdahalesinin gerekçeleri ve yöntemleri daha fazla sorgulanır olmuştur. Batıda bu konuda birçok akademik çalışma yapılmakta, yeni politikalar oluşturulmaktadır.
Makaleyi Pdf olarak görüntüleyin